Provincie zoekt hartverwarmende vrijwilligers

Persmoment

Maandag 2 maart 2015 om 15 uur

Ontmoetingscentrum ‘De Merselborre’ in Vlezenbeek

Op 2 maart lanceert de provincie Vlaams-Brabant haar nieuwe vrijwilligerscampagne ‘Van harte vrijwilliger!’.  De Bakkers for Exchange en de Integratiedienst van Sint-Pieters-Leeuw geven mee het startsein. De 10 beste vrijwilligersorganisaties ontvangen elk 300 euro voor hun project om hun vrijwilligers in de bloemetjes te zetten.

Hartverwarmende vrijwilligers zitten er alvast bij Bakker for Exchange en  de Integratiedienst van Sint-Pieters-Leeuw. De Bakkers wonnen vorig jaar de provinciale campagne met hun straf verhaal over bakker Guido Devillé.

Op maandag 2 maart geeft gedeputeerde Monique Swinnen, samen met de Bakkers for Exchange en de Integratiedienst van Sint-Pieters-Leeuw het startsein voor de vrijwilligerscampagne.

Bakker Guido Devillé brengt zijn hart van koekenbrood mee en vertelt hoe hij bakkers opleidt in het Zuiden.

Frans De Weerdt, Vlaamse coach van ‘samen inburgeren’,  en inburgeraar Nouroz Quorbani vertellen over hun ervaringen van het project van de Integratiedienst van Sint-Pieters-Leeuw..

De lancering wordt afgesloten met een hapje en een drankje.

Adres: Ontmoetingscentrum ‘De Merselborre’, Schaliestraat 2 in Vlezenbeek (Sint-Pieters-Leeuw)