PROVINCIE ZET IN OP VLAAMS KARAKTER IN RAND. START CAMPAGNE NEDERLANDS VOOR ANDERSTALIGEN

donderdag, 7 augustus, 2014

Uitnodiging persontmoeting op dinsdag 12 augustus 2014 om 13 uur in het OCMW van Machelen

De provincie Vlaams-Brabant zet sterk in op het Vlaams karakter van de Rand. Ze lanceert een nieuwe campagne om via diverse kanalen anderstaligen aan te zetten Nederlands te leren. Ze geeft ook financiële middelen aan het Huis van het Nederlands voor de begeleiding van lokale ambtenaren om hen te leren omgaan met anderstalige cliënten.

De provincie Vlaams-Brabant start op 12 augustus een campagne om anderstaligen in de Vlaamse Rand rond Brussel aan te sporen lessen Nederlands te volgen. De slogan van deze campagne is ‘Nederlands leren, simple comme bonjour-Nederlands leren, a piece of cake’.

In het verlengde van deze campagne verdeelt de provincie markeerstiften met het gratis telefoonnummer voor informatie over lessen Nederlands aan het anderstalig cliënteel van de OCMW’s.

‘We timmeren reeds jaren, vooral achter de schermen, aan de versterking van het Vlaams karakter in de Rand. Hierbij zetten we onze middelen op een efficiënte manier in met het oog op resultaten op de langere termijn. We ‘investeren’ in lessen Nederlands voor anderstaligen opdat ze deel kunnen uitmaken van ons gemeenschapsleven en in vorming en begeleiding van overheidspersoneel dat dagelijks in contact komt met anderstaligen’, zegt Tom Dehaene, gedeputeerde voor het Vlaams karakter.

Op 12 augustus wordt de nieuwe campagne NT2 en het taalbeleid in het OCMW van Machelen aan de pers voorgesteld.

Tom Dehaene, gedeputeerde voor Vlaams karakter, geeft uitleg over de nieuwe campagne Nederlandse taallessen voor anderstaligen.

Karina Rombauts, voorzitter van het OCMW Machelen, en Manu Louage, coördinator van het Huis van het Nederlands, lichten het taalbeleid in het OCMW van Machelen toe.

Adres: OCMW Machelen, C. Peetersstraat 45 in Machelen