PROVINCIE PLAATST NAAMBORDEN AAN KRAAINEMSE VOETWEGEN

vrijdag, 9 januari, 2015

Uitnodiging persmoment op woensdag 14 januari 2015 om 11 uur aan buurtweg 27 in Kraainem

Omdat trage wegen een steeds belangrijkere rol spelen in de lokale mobiliteit, plaatst de provincie Vlaams-Brabant naamborden aan voet- en buurtwegen. Op 14 januari wordt het eerste bord voor 2015 geplaatst aan buurtweg 27 in Kraainem.

‘Trage wegen spelen een steeds belangrijkere rol voor de mobiliteit in dorpen en steden’, zegt Tom Dehaene, gedeputeerde voor mobiliteit. ’Om deze voetwegjes meer bekend te maken bij onze inwoners, plaatsen we al enkele jaren bordjes bij trage wegen. Via gele borden met zwart opschrift willen we de voetganger en de fietser laten weten welke wegen hij mag betreden’.

In de loop van de eerste helft van dit jaar zullen er ruim 580 naambordjes geplaatst worden in Geetbets, Herne, Kraainem, Linkebeek, Linter, Londerzeel, Machelen, Meise, Merchtem, Scherpenheuvel-Zichem, Steenokkerzeel, Tielt - Winge, Vilvoorde, Wezembeek-Oppem en Zemst.

Het eerste naambordje van 2015 wordt geplaatst door gedeputeerde Tom Dehaene, Véronique Caprasse, burgemeester van Kraainem, en Elisabeth de Foestraets-d'Ursel, schepen van leefmilieu van Kraainem op de trage weg langs de Diabolo-school en de voetbalterreinen in Kraainem.

Adres: Buurtweg 27, gelegen aan de Hebronlaan, tussen de Diaboloschool en de voetbalterreinen.