Gezocht: attributen over aardbeien voor pittige verjaardag

woensdag, 4 maart, 2015
Gezocht: attributen over aardbeien voor pittige verjaardag

Op zondag 10 mei vindt in het Proefcentrum Pamel de Dag van de Aardbei plaats. Het wordt een feesteditie, want het Koninklijk Nationaal Verbond van Aardbeitelers organiseert voor de zestigste keer zijn nationale aardbeiententoonstelling. Om deze diamanten jubileum extra pit te geven, kan iedereen oude foto’s, filmpjes, voorwerpen, gerechten of verhalen over aardbeien indienen.

‘Voor iedereen die van aardbeien houdt, wordt 10 mei een bijzondere dag. Om de zestigste verjaardag van de aardbeiententoonstelling extra in de kijker te plaatsen, werken we aan pittige attracties met veel beeldmateriaal over het kweken, plukken, verhandelen en smullen van deze lekkere vrucht aardbeien. Daarom lanceren we een oproep om oude foto’s, filmpjes, voorwerpen, zoals plukkorven, sproeimachines of hondenkarren, maar ook mooie verhalen, oude aardbeigerechten op te diepen’, zegt Monique Swinnen, gedeputeerde voor land- en tuinbouw.

Het materiaal kan voor 2 april geleverd worden aan het Proefcentrum Pamel na een seintje op 054 32 08 46 of proefcentrum.pamel@vlaamsbrabant.be

Meer info over Dag van de Aardbei: www.dagvandeaardbei.be