DE 10 STRAFSTE VRIJWILLIGERS VAN VLAAMS-BRABANT

dinsdag, 2 december, 2014

De Gemeentelijke Raad Ontwikkelingssamenwerking Herent, Mindermobielencentrale OCMW Asse, vzw De Mark Galmaarden-Herne-Bever uit Galmaarden, Make A Wish Belgium uit Haacht, vzw De Zemstenaar uit Hofstade, toneelvereniging Feminis uit Tienen, Bakkers voor Ex-Change uit Sint-Pieters-Leeuw, Alba vzw uit Heverlee, Groep Welzijnszorg Overijse en Chiro Kapelle uit St.-Ulriks-Kapelle zijn organisaties met de strafste vrijwilligers. Op 5 december worden de winnaars gehuldigd door de provincie Vlaams-Brabant.

In maart van dit jaar startte de provincie haar zoektocht naar de strafste vrijwilligers van Vlaams-Brabant. Organisaties konden met hun verhaal 300 euro winnen om hun vrijwilligers in de bloemetjes te zetten. De bedoeling was het ‘onzichtbare’ werk van vrijwilligers meer zichtbaar te maken.

‘We gingen op zoek naar vrijwilligersverhalen waarop mensen spontaan reageren met ‘da's straf!’, zegt Monique Swinnen, gedeputeerde voor welzijn. ‘Dat kon iets kleins of groots zijn, een vrijwilliger die iets uitzonderlijk heeft gedaan voor zijn organisatie, zijn engagement met uitzonderlijk veel liefde en passie doet, al heel lang stil en ongedwongen ‘vrijwilligt’ of dankzij zijn inzet een schijnbaar onhaalbare opdracht tot een goed einde bracht’.

De provincie Vlaams-Brabant ontving 210 verhalen en selecteerde de 10 strafste verhalen. Deze kwamen van de Gemeentelijke Raad Ontwikkelingssamenwerking Herent, Mindermobielencentrale OCMW Asse, vzw De Mark Galmaarden-Herne-Bever uit Galmaarden, Make A Wish Belgium uit Haacht, vzw De Zemstenaar uit Hofstade, toneelvereniging Feminis uit Tienen, Bakkers voor Ex-Change uit Sint-Pieters-Leeuw, Alba vzw uit Heverlee, Groep Welzijnszorg Overijse en Chiro Kapelle uit St.-Ulriks-Kapelle.

Op 5 december wordt de campagne feestelijk afgesloten met de prijsuitreiking.